K O M U N I K A T Y






Home > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.)

221

A to solówka z 1981 roku. Ciekawe czy oryginalny lakier?

221 / Ikarus 260.04 / prod. 1981 / R-9 -> 08.1993 / R-5 -> 2 08.1993 / kasacja 02.1998

Rate this file (Current rating : 4.7 / 5 with 3 votes)
File information
Filename:221a~0.jpg
Album name:dev / Ikarusy 260/280 (lata 80.)
Rating (3 votes):55555
Keywords:221
Miejsce:Królewska / Krakowskie Przedmieście
Nr pojazdu:221
Linia:179
Filesize:234 KiB
Date added:Jun 22, 2019
Dimensions:1098 x 687 pixels
Displayed:549 times
URL:http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=110271
Favorites:Add to Favorites

Comment 1 to 20 of 24
Page: 1 - 2

~P   [Jun 25, 2019 at 08:52 AM]
Mam wątpliwości co do tego wozu. Raczej obstawiałbym "pomarańczkę" czyli kolejną obsadę #221 (04.07.1995-11.2004) <= 1661 (31.12.1985-03.07.1995)
lenka   [Jun 25, 2019 at 09:07 AM]
To na pewno nie jest pomarańczka, czyli ex 1661
dev   [Jun 25, 2019 at 10:58 AM]
Akurat nie mam informacji co do daty tego zdjęcia ale to NA PEWNO zrobione przed 1995, lata 80-te Very Happy Co do lakieru to widząc jaki sfatygowany on jest myślałem, że może oryginalny ale widzę brakuje też loga ikarus z boku pojazdu.
~3213   [Jun 26, 2019 at 12:04 AM]
jezeli napewno przed 85rokiem zdjecie to musi byc oryginalny.. to kluczowe kiedy zrobione zdjecie ma juz kasete boczna i chyba slad po tej naklejce wozka przy trzecich drzwiach, ale nie ma niebieskiej tabliczki ikarus przy przednich drzwiach ma detale na pierwszej klapie ja bym obstawial jednak ze oryginal chyba ze zdjecie z roku jakos 90 i to marchewa, choc marchewa juz miala inna oś tylna wiec to nie marchewa raczej
~oko   [Jun 26, 2019 at 10:09 AM]
Czy dobrze widzę fartuch-chlapacz tuż przed drugimi drzwiami? Po co on?
dev   [Jun 26, 2019 at 12:34 PM]
Przed 1995, nie 1985 Smile
~P   [Jun 26, 2019 at 10:57 PM]
Samo zdjęcie jest bardzo ciekawe i wartościowe. Szkoda, że nie widać dobrze numeru na tablicy rejestracyjnej, wtedy zagadka byłaby rozwiązana. Jeśli to rzeczywiście pierwsze "wcielenie" #221, to ten wóz na fotce może mieć około 10-12 lat, i być tuż przed NG (bo po NG raczej nie mógłby być w takim stanie). Czyli lakier może być oryginalny. Samo zdjęcie mogło być zrobione w latach 1991-1992, ewentualnie sądząc po roślinności, najpóźniej wczesną wiosną 1993 (w sierpniu zmienił zakład). Ikarusowe solówki do NG wyglądały dość długo przyzwoicie, nawet 10 i więcej lat. Dopiero po NG, w krótkim czasie stawały się z zewnątrz estetyczną ruiną...
dev   [Jun 27, 2019 at 01:30 PM]
Nie ma tu żadnej zagadki. To zdjęcie z końcówki lat 80-tych ew. początku 90. To na pewno ikarus z 1981 roku.
3872   [Jun 27, 2019 at 07:59 PM]
Lakier oczywiście nie jest oryginalny, podobnie jak numery taborowe będące pierwotnie tramwajówkami. Malunki rodem z Chełmskiej. Chałupniczo podmalowany do pasa dachowego w zakładzie R9. Częsta sprawa. Tyle, że dwa lata przed wykonaniem zdjęcia. Później na dziury po fatalnej naprawie nakręcano widoczne blaszki. Takie to były te zakładowe remonciki.
~3213   [Jun 27, 2019 at 08:58 PM]
ja jednak bym sie upieral ze to oryginalny lakier.. laty sa koloru NG pomaranczowe/ceglane.. trik z taborowkami tez mnie nie przekonuje ten jest z 81roku a pierwszy 289 ktory mial taborowki tramwajowe jest z 82roku i z tego co mozna wyczytac byl to tylko epizod eksperyment bardziej noz norma.. kolejne co przemawia to ze solowki dluzej czekaly na ng niz 280 i solowki mialy ng w latach 88 w zwyz w tym czasie co nieltore z nich wykezdzaly po NG z przyczepami jako 280.T4.. jesli byloby glosowanie ja bylbym za oryginalnym lakierem.. taborowki to poprawiali co jakis czas tu jest pod koniec lat 80 napewno zdjecie i jest styrany a po ng w tych latach by wygladal nieco lepiej niz lata na łacie
~3213   [Jun 27, 2019 at 09:02 PM]
jedyne w co moge uwierzyc to ze w zajezdni go mazneli prowizorycznie niewiem po 3latach eksploatacji ale latya ewidentnie kolor lakieru jaki byl po NG a odrozniaja sie od podstawowego czerwonego
~3213   [Jun 27, 2019 at 09:35 PM]
wg moich tajnych danych w exelu z mzk ten woz przeszedl NG w 88roku, a skasowali go w 93roku potem zastapil go woz z 85roku(marchewa 1661 i pewnie ta podmiana nastapila po ng tyle ze marchewe machneli juz na zoltoczerwono) .. ustalic date zdjecia i wszystko jasne.. nie wykluczone ze zdjecie jest z 92/93roku niz przed 88 jednak
~oko   [Jun 27, 2019 at 10:35 PM]
W którym roku pojawiły się tabliczki z nr brygad, zalecone (jak pisano wówczas w gazetach) przez brytyjską firmę konsultingową?

Ciekawą sprawą są dwie latarnie tuż obok siebie z lewej strony. Wątpię by takie stalowe "chude" latarnie montowano w czasach PRL.
dev   [Jun 27, 2019 at 10:47 PM]
Eureka! Taborówki na pewno powstały przed 1995 rokiem. Zresztą ostatnio Nodzyk wrzucił kilka zdjęć z 1994 roku, gdzie właśnie taborówki są. Po drugie primo, takich bocznych tablic już chyba w 1995 roku nie było, tzn. były takie z większą ilością wypisanych ulic. To zdjęcie jest wykadrowane, może wkrótce wrzucę całe, tylko że tam na głównym planie są piesi i jest mało atrakcyjne jako całość.
dev   [Jun 27, 2019 at 10:50 PM]
Update: To zdjęcie nawet prawdopodobnie z lat 80-tych! Na wykadrowanej części jest przystanek autobusowy oznaczony literą A.
3872   [Jun 28, 2019 at 12:25 AM]
Lakier nie jest oryginalny, przy tylnych drzwiach zamiast srebrno-niebieskiego piktogramu wózka jest czarny od szablonu, no i listwa nad klapą z akumulatorami jest pomazana tym pięknym kolorem jakby, podobnie jak i śledzik od zamka... Wink
Lata 80-te? A od kiedy to przykręcano boczne odblaski pomarańczowe? Cool
~3213   [Jun 28, 2019 at 03:48 AM]
no wiec.. czy odblaski/obrysówki sie rózniły po NG w tamtych latach? dla mnie kolejnym argumentem jest to, że on ma srebrne listwy wokół drzwi, które po NG były zamalowywane i rozważamy juz tylko dwie opcje: ze jest to fota tuz przed pójściem do NG czyli do 88roku lub 88-93.. i blizej 93 poniewaz nie jest swiezo po NG, tablica kierunkowa jest uboga, fakt, ze nie ma detali czyli naklejki wózka i niebieskiego logo ikarus.. ale ma listwe na masce nie wiem czy w tamtych czasach dbali o takie detale? dół mógł być łatany, tam rdza szybciej wjeżdżała wiec klapa mogła być maznieta niezaleznie, kolor zderzaka (od 93 NG były żółto czerwone, a kilka lat wczesniej zaczeto malowac zderzaki na czerwono, dodatkowo wjechała naklejka MZA lub syrenka naklejana.. mysle ze układ obrysówek właśnie moze być kluczem do zagadki
~3213   [Jun 28, 2019 at 04:20 AM]
na podstawie zdjeć z tej galeri (#35, kadry ze zmienników, kadr nówki z filmu 007 i kilku innych 3XX) obrysówki fabrycznie były dopiero od 1985 w marchewkach i chyba faktycznie każde solo z tej zajezdni (Chełmska)miały taborówki tramwajowe, wiec to musi byc jednak po NG i blisko zakończenia roli jako 221 bo po NG2 w 93roku trafił na Inflancką jako #2 pewnie już żółto czerwony
lenka   [Jun 28, 2019 at 08:31 AM]
Ja z kolei będę szedł w zaparte że wóz jest chwilę przed NG i metodą chałupniczą pacykowany na R9. Wszystkie te brzydactwa którymi go oszpecono zrobiono na Chełmskiej.
~3213   [Jun 28, 2019 at 11:53 AM]
moze zdjecie wykadrowane rzuci nowe swiatlo na fakty Surprised .. czasami mkdel czy dizajn fiata czy żuka lub jakiegos stara tez ogranicza czasoprzestrzen hehe.. taborowki w 81roku jesli nawet nie byly w tym przypadku tramwajowkami to byly malowane na bialo i z czarnym cieniem, a tak na "plasko" i zolto chyba wlasnie po NG

Comment 1 to 20 of 24
Page: 1 - 2

Add your comment 
Name Comment
Laughing :lol: Razz :-P Very Happy :-D Smile :-) Neutral :-| Sad :-( Crying or Very sad :cry: Cool 8-) Surprised :-o Confused :-? Embarrassed :oops: Shocked :shock: Mad :-x Rolling Eyes :roll: Wink ;-) Idea :idea: Exclamation :!: Question :?: