K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Tramwaje 1946-1989

426

A gdzież to 25 się znajduje w pojedynkę? Czy ktoś potrafi wskazać także datę?

Foto: Stefan Rassalski.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ocena tego pliku (Nie oceniany)
Infomacje o pliku
Nazwa pliku:WagonK_426_25_1946.jpg
Nazwa albumu:3872 / Tramwaje 1946-1989
Słowa kluczowe:WagonK / 426 / AlejeJerozolimskie / 25 / 1946
Data:1946
Miejsce:Aleje Jerozolimskie
Nr pojazdu:426
Linia:25
Wielkość pliku:245 KiB
Data dodania:08, Styczeń 2016
Wymiary:881 x 1024 pikseli
Wyświetleń:546 razy
URL:http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=106717
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1

4ND   [09, Styczeń 2016 at 12:32 PM]
Opis próby dokładnej lokalizacji i datowania pod zdjęciem http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=106716 . A tu tylko w skrócie; Aleje Jerozolimskie tuż przed Marszałkowską (w tle ruiny budynku Aleje Jerozolimskie 32), okres: lipiec 1946 - wrzesień 1947.
3872   [10, Styczeń 2016 at 02:33 AM]
I juz wówczas z takim pantografem i bez lampasów na burtach? Coś nie tak. Lampasy w większości warszawskie tramwaje straciły pod koniec lat 40-tych. Pantografy kolejowe wystartowały wraz z pierwszymi eNkami. A więc? Ja obstawiam jednak 1949. Pytanie I taki podpis autorski był na negatywie... Za tem?
4ND   [10, Styczeń 2016 at 11:02 AM]
W 1949-ym "25" od dwóch prawie lat krańcowało na Narutowiczu, a nie na widocznym miejscu (skłaniam się zresztą ku temu że łacznie z http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=106716 mamy do czynienia z ujęciami robionymi w krótkim odstępie czasu - tu widzimy wóz przed przypięciem doczepy, z którą potem odjeżdża na Pragę). Poza tym na tym drugim zdjęciu (106716) mamy przeplotkę torową, gdzie regularny tor w kierunku wschodnim jest oderwany od reszty. Tu zaś (powyżej) po tymże torze w kierunku Pragi ludziska łażą jak po swoim - wyobrażasz to sobie przy regularnym ruchu z zachodu? To wygląda dokładnie jak... Krańcówka. W 1949-ym i jedno, i drugie byłoby niemożliwe.
4ND   [10, Styczeń 2016 at 01:15 PM]
A jeszcze taka myśl mnie naszła a propos pantografu... Na stronie http://mkm101.republika.pl/twk.html zwrócił moją uwagę ten cytat: "(...) W latach 1946-1947 do MZK powróciły wszystkie wagony remontowane poza Warszawą (niektóre z remontowanych w Chorzowie wyposażone już w pantografy kolejowe) oraz wagony wypożyczone do EKD (432, 434, 440, 445, 447 i 448). " - tak, nie ma tu mowy o wagonie widocznym powyżej, ale i w tym cytacie, i gdzie indziej w opisie mowa jest o tym, że już w roku 1946-ym pantograf kolejowy nie był na "K" jakimś rarytasem (na tych wynajętych EKD to był wręcz standard)... Przy czym - nie będąc taborowcem - tylko taką myśl poddaję pod rozwagę Puszczać oczko
3872   [10, Styczeń 2016 at 06:04 PM]
A to dobra uwaga. Zatem może być 1946.

Komentarz 1 do 5 z 5
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: